Skip to main content

 

TRIUMPH ORIGINALS | BRET JOHNSON and VICTOR TULLI

UNITED STATES OF AMERICA

 

 

Triumph Originals

TRIUMPH INDIANAPOLIS

This in house build at Triumph Indianapolis was fabricated and designed by Bret Johnson, with additional design by Victor Tulli. Located in the heart of downtown Indianapolis, this project draws inspiration from the rich motorcycle and racing community in the city. The fabricator behind the build brings over 10 years of custom motorcycle experience, with a strong focus on customizing Triumph motorcycles.

Triumph Indianapolis

 

The Triumph platform is a great foundation to build just about anything you can imagine. Its simple, straightforward design feels like starting with a blank sheet of paper, offering endless creative possibilities.

For me, the bigger the displacement, the better. The T120 is my favorite model to customize — it’s an iconic bike that continues the 66-year heritage of the original Bonneville, making it the perfect canvas for a custom build.

Growing up in a racing family and working on an IndyCar team in Indianapolis shaped my approach to motorcycle building. I bring a racing mindset to every project, where form follows function and simplicity is always the key.

 

Triumph Indianapolis

 

"My initial response was, We’re winning this thing”

 

 

What influences and inspirations shape your design and craftsmanship?

"Racing. Indy being the Racing Capital of the World has no shortage of influences and inspirations. It’s in the air, so we breathe it in every day and it’s bound to find its way out."

What made you want to enter Triumph Originals?

"With extensive experience in building custom motorcycles and just recently becoming part of the team at Triumph Indianapolis, it was a no brainer."

What aspect of British culture has influenced your response to the brief?

"Monty Python. We like to have fun here and keep things lighthearted."

What are the key ideas behind your custom Bonneville build for this competition?

"A performance-based street bike borrowing heavily from the racing heritage that Indianapolis is synonymous with."

What should people notice and appreciate about this custom bike?

"They should notice that simplicity does not equate to boring. There are customizations to discover all over this build. This is not a simple T120 anymore, but a beautiful one-of-a-kind amalgamation."


Découvrez Les Classiques Modernes

 

 

Les prix des produits sur le Site sont les Prix de Vente Suggérés par le Fabricant (« PVSF ») et sont indiqués en fonds canadiens. Le PVSF n’inclut pas, le cas échéant, les frais de titre et d’enregistrement, les frais de pré-livraison et administratifs du concessionnaire, les frais de licence, les rabais ou incitatifs pour les consommateurs, les options ajoutées par le concessionnaire, les frais de destination et de livraison, les frais environnementaux ou tout autre coût supplémentaire. Le PVSF peut changer à tout moment sans préavis. Les concessionnaires Triumph qui vendent les mêmes produits à travers leurs concessionnaires ne sont pas tenus de vendre un produit ou un service aux prix suggérés affichés sur ce Site et peuvent vendre à un prix inférieur. Triumph Motorcycles n’est pas responsable des prix fixés par les concessionnaires. Tous les concessionnaires Triumph sont des entreprises indépendantes autorisées à vendre des produits Triumph. Les concessionnaires ne sont pas des affiliés de Triumph Motorcycles, Ltd. ou de toute autre société affiliée à Triumph. Une estimation des frais supplémentaires facturés par les concessionnaires au Québec est disponible dans l’outil Configurateur sur le site Web en français de Triumph Canada. Pour toutes les autres provinces et territoires, veuillez contacter un concessionnaire pour obtenir des devis formels sur toute moto dans leur inventaire